Aquesta edició especial d’Alimentària que enguany arriba als 40 anys des de l’inici de la seva convocatòria a Barcelona.
Quan:
Del 25 al 28 d’abril de 2016
Horari:
De dilluns a dimecres: de 10.00 a 19.00 h. | Dijous: de 10.00 a 18.00 h. (visitants)
De 9.00 a 20.00h (expositors)
A ón:
Fira de Barcelona. Recinte de Gran Via.
Av. Joan Carles I, 64
08908 L’Hospitalet de Llobregat (Barcelona)
No deixa de ser una fira que es reinventa cada edició i aquest 2016 promet ser una de les millors:
- En l’àrea d’innovació:
- el gran aparador de la innovació on les marques presenten els seus últims llançaments. Innoval.
- The Food Factory: espai d’innovació empresarial on startups tecnològiques del sector alimentari van poder contactar amb possibles inversors.
- Guía de la innovació en el sector agroalimentari: el departament d’I+D de les Pimes.
- Internacionalització:
- Reunions de negocis entre expositors i compradors internacionals, organitzades per Alimentaria, FIAB, ICEX, MAGRAMA i ACC1O. Es preveuen més de 8.000 trobades.
- Assessorament personalitzat sobre mercats internacionals a càrrec d’experts.
- Nutrició, salut i benestar
- XI Congrés Internacional sobre la Dieta Mediterrània. L’esdeveniment que aplega experts nacionals i internacionals en nutrició, medicina i política nutricional.
- Distribució i retail
- Es presenten els últims estudis sobre els hàbits del nou consumidor i les tendències en venda al detall.
- Marketing i comunicació
- Lliurament dels Best Awards a les creacions més innovadores en màrqueting i comunicació. El Hub ofereix també un espai per a bloguers i un pool de premsa amb més de 120 publicacions sobre el sector.
- Responsabilitat social corporativa
- Celebració del 3r Fòrum NESTLE “Creació de Valor Compartit”: “Els reptes de la indústria alimentària en sostenibilitat econòmica, social i mediambiental”.
Hi ha planter i amb gran talent a l’alta cuina. L’espai gastronòmic The Alimentaria Experience reunirà noves promeses que estan marcant tendència a la restauració espanyola, entre les quals hi ha cada vegada més joves i noms femenins, així com reconeguts i premiats xefs Michelin. En total prop de 40 cuiners participaran als tallers i showcookings programats, demostrant que el relleu generacional per continuar gaudint i projectant internacionalment la nostra millor gastronomia està assegurat.
Showcookings
The Alimentaria Experience oferirà al públic demostracions culinàries a càrrec de prestigiosos xefs com Paolo Casagrande (Restaurant Lasarte – Barcelona); Fernando Pérez Arellano (Restaurant Zaranda – Madrid); Mario Sandoval (Restaurant Coque – Madrid) i Ángel León (Restaurant Aponiente – Puerto de Santa Maria).
Seguint el mateix esquema dels tallers, el segon dia d’Alimentaria seran les cuineres les que s’encarregaran dels showcookings. Entre els noms confirmats figuren Macarena de Castro (Restaurant Jardín – Port Alcudia); Ana Merino (Restaurant Montbar – Barcelona); Teresa Gutiérrez (Restaurant Azafrán – Villarrobledo); Ana Acín (Restaurant Venta Sotón – Osca); Maria Solivellas (Restaurant Ca na Toneta – Mallorca) i Aizpea Oihander (Restaurant Xarma – Sant Sebastià). L’últim dia serà el torn de joves que s’estan convertint en una referència a seguir en el panorama culinari espanyol: Sergio Bastard (Restaurant Casona del Judío – Santander); Rafa Soler (Restaurant Audrey’s – Calp); Iván Domínguez (Restaurant Alborada – La Corunya); Rubén Trincado (Restaurant Mirador de Ulía – Sant Sebastià) i Diego Guerrero (Restaurant DSTAgE – Madrid).
The Alimentaria Experience inclourà, així mateix, quatre showcookings simultanis, que donaran a conèixer la riquesa d’altres cultures gastronòmiques. Així Roberto Ruiz (Restaurant Punt MX – Madrid) presentarà la seva particular reinterpretació dels sabors mexicans; Andrea Tumbarello (Restaurant Don Giovani – Madrid) aproparà la millor versió de la cuina italiana; Ricardo Sanz (Restaurant Kabuki – Madrid) fusionarà la cuina japonesa i la mediterrània, mentre que Atul Kochhar (Restaurant Benares – Madrid) proposarà creacions innovadores basades en la gastronomia índia.
Així mateix, al programa de showcookings hi haurà sessions protagonitzades per “cuiners de concurs”, és a dir, els guanyadors i finalistes de la 2ª i 3ª edició de Masterchef i Cuiners al volant, programes televisius d’èxit que han despertat l’interès per la gastronomia del gran públic. Victòria Pulgadin Mateo Serra, Carlos Maldonado, Sally Caballero i Javier Brichetto realitzaran les seues pròpies creacions. A més, The Alimentaria Experience serà l’escenari de la final del concurs “Cuiner de l’any”, on competiran vuit joves promeses de la cuina espanyola que estan treballant en l’àmbit de la restauració.
Green xefs
Vegetarians, vegans, flexiterians… L’alta cuina se suma a aquest corrent i inclou propostes saludables a mida d’aquests comensals. The Alimentaria Experience celebrarà una jornada on es compartiran tendències i es presentaran les pràctiques d’alguns reconeguts restaurants que enfoquen les seves cartes cap a aquest públic, centrant-se en la verdura. Hi participaran Sebastian Frank, del berlinès Restaurant Horvath (2 estrelles Michelin); Fabio Winkelhofer del restaurant Plefferschiff de Salzburg; el val·lisoletà Miguel Àngel de la Cruz, de La Botica de Mazapozuelos (1 estrella Michelin), Teresa Carles i Jordi Barri, del grup Teresa Carles Healthy Foods; i Nacho Rojo (Restaurant La Galeria – Burgos).
Però no només hi haurà showcookings d’alta gastronomia, The Alimentaria Experience donarà visibilitat a projectes singulars de l’àmbit de la restauració col·lectiva. Així, la cuinera i assessora d’Eurest Catalunya, Ada Parellada, presentarà idees noves i divertides per als menús escolars; el cuiner de la Fundació Alícia, Marc Puig-Pey, abordarà la restauració sociosanitària per a gent gran; mentre que la sotsdirectora de Gestió i Serveis Generals del Complejo Asistencial Universitario de Lleó, Soledad Parrado, acompanyada d’una cuinera del centre, explicarà l’èxit de la implantació de menús pediàtrics en aquest hospital.
Nous espais per a les últimes tendències
Al marge d’ampliar la presència de xefs, la segona edició de The Alimentaria Experience estrenarà nous espais pensats per donar cabuda a les últimes tendències al sector de la restauració.
Gastronomia i turisme seran els dos conceptes clau per a l’activitat Turisme Enogastronòmic, en el què s’habilitaran quatre zones perquè les diputacions i conselleries autonòmiques donin a conèixer els productes emblemàtics de les seves cuines, així com la cultura i l’artesania culinària pròpia de cada zona.
Els grans especialistes en cocteleria estaran a l’espai Cocktails & Spirits on es presentaran els millors i més demandats destil·lats i licors. Al marge de l’exposició, s’habilitarà una gran barra comuna on es maridaran ginebres, roms i whiskies amb cafè, xocolata ó sucs.
Els productes de forn i pastisseria també tindran presència a The Alimentaria Experience. Bakery, Pastry & Coffee shops serà l’àrea reservada per a la participació d’empreses que comercialitzen matèries primeres, ingredients i productes destinats a la fleca i la pastisseria.
Finalment, el cada cop més popular menjar urbà serà protagonista de l’espai Food Trucks. Aquestes furgonetes d’estètica vintage estan en auge i demostren com els conceptes “menjar ràpid” i qualitat poden anar de la mà.
No cal dir, que aquest any Alimentària torna a comptar amb la col·laboració de bloguers per a la Fira. Hi serem!
Encara hi ha comentaris.