Coca de Llavaneres, una delicia pastissera

coca de Llavaneres

coca de Llavaneres

La coca de Llavaneres la vaig conèixer gràcies a un company de feina que un dia la va portar (de Llavaneres) i des de aleshores he tingut el cuquet de com es fà.

Remenant per la xarxa vaig trobar que la Gemma de La cuina de casa en tenia dues receptes i que ella apostava per aquesta que ara poso aquí. Te tota la raó! es boníssima! ara ja te peticions per a que la repeteixi i com que aviat ve Sant Jaume la tornaré a fer!

Preu aproximat per coca: 3,5 €

Ingredients:

2 llàmines de pasta de full quadrades
Crema pastissera
Massapà lleuger
40 gr de pinyons
clara d’ou a punt de neu
sucre

Elaboració:

Els pinyons els deixarem en remull per a que no se’ns cremin al coure’ls al forn.

Posem una llàmina de pasta de full a sobre una silpat o paper de cuinar. La punxarem amb una forquilla i a sobre li posem la crema pastissera sense arribar a les vores, deixem 2 cm de marge.

A sobre tanquem amb l’altra llàmina de pasta de full. pintem les vores amb rovell d’ou o aigua i les tanquem be. A sobre hi posem el massapà ben fi i repartit.

Preparem la clara a punt de neu i la repartim be sobre la coca, a sobre hi posem sucre blanc i pinyons.

Ho fem coure al forn a 190 ºC uns 30 minuts.

coca de Llavaneres

coca de Llavaneres

Es una coca increible, al dia següent està molt més bona. I segur que no en queda ni un tros! El proper dia us explico com aprofitar els retalls de la pasta de full que sobra.

Related Posts with Thumbnails
Comparte con tus amigos:
  • email
  • Print
  • PDF
  • LaTafanera
  • Twitter
  • Facebook
  • FriendFeed
  • Netvibes
  • Meneame
  • Digg
  • LinkedIn
  • del.icio.us
  • Google Bookmarks
  • Bitacoras.com
  • Live
  • MSN Reporter
  • MySpace
  • Ping.fm
  • StumbleUpon
  • BarraPunto
  • Yahoo! Buzz
  • Posterous
  • RSS

8 comments to Coca de Llavaneres, una delicia pastissera

  • Uffff, quina passada.

    És el mega tunning de la coca de llardons: amb crema i massapà. La tastarè i en un racó li posarè també llardons. jejeje.

    Una abraçada.

  • Una pregunta el massapà l’has fet tu? si és així, quina recepta has fet? és que encara no hem trobat cap recepta que ens deixi satisfets! Mils de petons.

  • Com diu l’starbase, és una mega coca, je je je… ho té tot, crema, massapà i merengue! Només li falten els llardons, je je je… Queda boníssia, no m’estranya que no en sobrés ni un trosset ;)

  • Per favor, i tant que es una mega coca!
    tot i aixi me l’apunto, se un grupet que la disfrutaran moltissim!

  • Hola a tots,

    Starbase, Megatunning no ho se, però a mi els llardons ni fu ni fa… no m’agraden, en canvi aquesta està bona bona! :-)

    Vermells, el massapà l’he fet jo, al congelador sempre procuro tenir-ne tallat a llesques i amb paper film, així si faig alguna cosa en tinc a mà. Hi poso 50 ametlla marcona molta, 40 de sucre, i ratlladura de pell de llimona i una mica de clara d’ou, remenar i remenar fins que surt be i ja es pot guardar, fàcil!

    Gemma, sense llardons!!! no en va quedar ni engrunetes!! aquest diumenge la torno a fer! ja us diré!

    Maria, es fàcil i ràpida de fer, si tenim el massapà i la crema feta es clar! ja em diràs com et queda!

    Petons!

    Anna

  • Tinc un cosí que viu a Llavaneres, i quan hi anem aquestes són les postres amb què ens obsequia. No la he feta mai aquesta coca, però em sembla que hauré de posar-hi remei. Quin luxe de coca!

    PTNTS
    Dolça

  • fem un mos

    Una coca molt bona i no massa difícil de fer
    Petons

  • Hola Dolça,

    Es boníssima, ahir la vaig tornar a fer i realment no se com he tardat tant a tastar-la de nou, es deliciosa!

    Hola Sion

    Sí que es bona, i no es difícil si tens la pasta de full… la resta es normalet de fer, i el resultat espectacular!

    Petons!

Leave a Reply

 

 

 

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>