Fa temps per un tema d’al·lèrgies em vaig haver d’acostumar a treure totalment els làctics de la meva dieta, i el que em va costar més van ser els iogurts, sempre els he fet a casa i m’agraden molt. Doncs be, al canviar la llet per llet de soja, els iogurts també, però els que trobava arreu eren ensucrats o quasi liquits i molt cars. Un dia al comprar a una botiga de productes biològics li vaig preguntar a una dependenta, com es podrien fer a casa? i em diu doncs igual, amb ferment i llet, perquè no ho proves? i així va ser. Per a fer iogurts per als que no ho sabeu, es fa amb ferment = 1 iogurt i 1 litre de llet sensera, es remena be i es posa en vasets en una iogurtera durant unes 10-12 h. Per a fer iogurts de soja és el mateix, ferment = 1 iogurt de soja i 1 litre de llet de soja. He anat fent proves amb diferents llets, marques, etc i us diré el resultat és que no surt amb totes les llets que hi ha, no surt amb:
- Yosoy (Mercadona)
- Soy (Pascual)
Surt amb:
- Carrefour (que consti que no hi tinc cap interès)
- Alteza (surten amb color molt fosc i gust fort)
Descarto:
- La Gerblé la descarto per preu, ja que costa el doble de les altres.
- Descarto les ensucrades amb gustos, amb calç etc…
De ferment:
- faig servir iogurt de soja de Danone (el 100% vegetal), compte que n’hi ha un que no és soja però ho sembla.
Si voleu fer-vos la llet de soja mireu aquest blog, Bons Focs.
Preu per iogurt: 0,20 €
Ingredients:
- 1 iogurt de soja
- 1 litre de llet de soja
Elaboració:
Diluim el iogurt a la llet de soja, remenem be i la posem en gotets, 24 hores de iogurtera i a la nevera, a partir de 18h aneu mirant si estan o no, doncs a vegades depenent de la temperatura ambient es pot passar el punt fàcilment. Surten amb molta consistència i molt bon sabor.
Informació nutricional:
| Energia [kcal] |
68,8
|
Calci [mg] |
3,8
|
Vit. B1 Tiamina [mg] |
0,15
|
||
| Proteina [g] |
4,0
|
Ferro [mg] |
1,0
|
Vit. B2 Riboflavina [mg] |
0,53
|
||
| Hidrats carboni [g] |
7,2
|
Iode [µg] |
0
|
Eq. niacina [mg] |
1,1
|
||
| Fibra [g] |
1,6
|
Magnesi [mg] |
35,0
|
Vit. B6 Piridoxina [mg] |
0,078
|
||
| Greix total [g] |
2,3
|
Zinc [mg] |
0,49
|
Ac. Fólico [µg] |
1,3
|
||
| AGS [g] |
0,26
|
Seleni [µg] |
1,6
|
Vit. B12 Cianocobalamina [µg] |
0
|
||
| AGM [g] |
0,39
|
Sodi [mg] |
3,8
|
Vit. C Ac. ascórbic [mg] |
0
|
||
| AGP [g] |
1,0
|
Potasi [mg] |
239
|
Retinol [µg] |
0
|
||
| AGP/AGS | Fósfor [mg] |
58,8
|
Carotens [µg] |
0
|
|||
| (AGP + AGM)/AGS | Vit. A Eq. Retinol [µg] |
2,5
|
|||||
| Colesterol [mg] |
0
|
Vit. D [µg] |
0
|
||||
| Alcohol [g] |
0
|
Vit. E Tocoferols [µg] |
0,93
|
||||
| Aigua [g] |
110
|









Alça! Quina bona idea. Ara veient-ho està clar que és el mateix, pero no ho havía pensat mai.
Per cert, en la versió castellana la foto em sortía molt gran i descuadrava. No sé si he estat cosa del meu navegador però t’ho comento ‘per si de cas’.
Hola Starbase,
Doncs t’ha passat igual que a mi, es evident quan ho saps, com tot,
i gràcies per avisar del tamany de la foto, encara tinc problemes amb el plugin multiidioma i les fotos, no te res a veure però me les lia totes.
Curiós que amb algunes llets funcioni i amb altres no, oi? Saps el motiu?
Serà qüestió de provar-ho, tot i que jo no tinc iogurtera… Però també es pot fer amb el forn calent però parat i deixant-los tota una nit a dins. Ho provaré.
Hola Gemma,
El motiu que no funcioni o que sí, es depenent de la quantitat d’aigua que te la llet, en el post no ho dic però en iogurts de llet de vaca també passa, si poses una llet de les barates no funciona, Llet Nostra, Llet Pascual, Llet fresca sí.
Per tant la conclusió és que per a fer iogurts hem d’agafar la gamma alta de les llets. No hi ha miracles… Saludets.
Hola preciosa!!! Últimament estem pensant en fer iogurts, tu ens has acabat de fer dentetes, tot i que no tenim iogurtera, tenim moltes i moltes ganes de fer iogurts casolans!!! Molts petons guapa.
Hola Vermells!
Doncs a veure si us animeu a provar-ho, es com tornar a provar els sabors d’abans, el gust te poc a veure amb els iogurts ensucrats que hi ha ara.
Petons
Jo tampoc tinc iogurtera,i tampoc he fet mai iogurts a casa, però després de llegir la teva recepta i el comentari de Gemma segur que ho provo.
Una abraçada
Hola Alfons
Val la pena que ho provis, el gust es inmillorable i es fàcil de fer!
Una abraçada
Anna, això és fer un treball de camp!! Com és que no funcioni amb totes??
Molt bona feina! Petons!
Hola Mercè,
Doncs es la quantitat d’aigua la que fa que funcioni o no, com més aigua te menys iogur surt.
Petons!
Jo em faig sovint els iogurts a casa, però amb llet de soja no ho he provat mai… i dubto que ho provi: em fa força angúnia el gust que té
Fa uns dies vaig fer-me’n amb la Thermomix i allò va ser la gota que va fer vessar el got, va quedar senzillament horrorosa, de veritat que no val la pena ni provar-ho!
Per cert, tota la raó amb la llet per fer els iogurts: si es fa amb llet fresca i iogurts bons, obtens un producte molt millor!
Hola surfzone,
A mi tampoc m’agradava però al no poder pendre la llet de vaca o això o això… al final t’acostumes, com tot. Amb la Thermomix suposo que has fet llet de soja, no ho he provat mai, serà questió de provar.ho.
Abraçades,
Bon día
Soc. Una nova bloguera tan sol fa un mes, estic molt ilusionada.
Acabo de surtir de una llarga enfermatat, dons jo faig les yogurt amb soja.
I una de las va be es: Salvia de Danone.
Petons i et tinc agragada a mis favoritos